try floating because...

the answers you seek never come when the mind is busy, they come when the mind is still

Kako je nastalo?

Plutanje je otkrio američki neurolog Džon C. Lili 1954. godine dok je pokušavao da izuči šta se dešava sa mozgom kada se smanje ili potpuno priguše naša čula. Prvobitni naziv je bio REST (Restricted Evironment Stimulation Therapy) dok je danas zastupljeniji naziv Sensory Deprivation (čulno prigušenje-ograničenje). Doktor Lili je ustanovio da kada se čula ,,ugase“ mozak počne čudno da reaguje i umesto da je usresređen na spoljne stimuluse počinje da bude usresređen ka unutra.

Reč naučnika

Poslušajte intervju sa Dr Justin Feinstein-om, kliničkim neuropsihologom o rezultatima njegovog istraživanja iz 2017. godine o efektima plutanja na umanjenje nivoa anskioznosti nakon samo jednog plutanja.

anksiolitski efekat plutanja

 Na ovoj slici možete videti grafikon iz nove studije objavljene 2018. godine gde se jasno vidi efekat 90 minuta plutanja u poređenju sa 90 minuta gledanja BBC dokumentarca ”Planet Earth” u udobnoj fotelji. Osećaj spokoja i relaksiranosti je (značajno) povišen posle plutanja, dok je osećaj mišićne tenzije i anksioznosti snižen (ovo su svakako očekivani rezultati ali uvek je bolje kad se oni potvrde kroz validnu naučnu studiju)

Kako radi?

Tokom plutanja se na potpuno prirodan način snižava nivo hormona kortizola, andrenalina i količina mlečne kiseline u našim mišićima. Kortizol je označen kao hormon stresa. Sa druge strane rastu endorfin i serotonin koji su označeni kao hormoni sreće. 

Zato se posle plutanja osećate fantastično i fizički i mentalno i to traje čak 7 do 10 dana.

Mišićna tenzija

Grafički prikaz mišićne tenzije u određenim regijama pre i posle plutanja ili pre i posle gledanja dokumentarca. Različiti intenziteti boje odgovaraju broju ispitanika, gde svetlija boja predstavlja 3 ispitanika dok tamnija boja predstavlja 16 ispitanika (obratite pažnju na vratni i rameni pojas – očekivano naša ”slaba” tačka s obzirom na stres i stil života 

post float glow

Ova slika nije rezultat naučnog istraživanja, ali odlično predstavlja osećaj posle plutanja.

savet pre plutanja

Ovde možete pogledati šta vam savetujemo pre samog plutanja. 
Obezbedili smo vam 4 vrste peškira, bade mantil, papuče, fen za kosu, četku za kosu, i sve što vam je neophodno za ličnu higijenu. 

Ovde možete pogledati cene naših usluga

90 minuta plutanja – Poklon kartice 

Close Menu